Sunday, April 11, 2010

Dubai

(Dubai märts 201o)

27. märts (pühapäev) Lend Abu Dhabisse Ethiadiga väga mõnus. Abu Dhabi lennujaamast Ethiadi bussid Dubaisse ja Ethiadiga lennanud reisijatele täiesti tasuta, tuli esitada vaid pardakaardi lipik. Ligikaudu 1 tund toimus sõit väga korralikul teel. Buss viis Ethiadi peakontori juurde Dubais ja sealt takso meie hotellini Ibis Hotel (Wordl Trade Centeri juures) 10,5 Dh ehk 35 eek. Ibis hotell euroopalik ja lihtne, saime varakult check-in-i ära teha ja siis linna peale, kus veetsime terve päeva. Metroo ei ole päris valmis, kuid toimib, osades peatustes veel ei peatu lihtsalt. Kahe tsooni pilet 4,50 Dh ehk 15 eek. Sõime McDonaldsis 2 einet hind 40 Dh, keskmine suurus seal meie kõige suuremast suurusest palju suurem :) Käisime turul ja kullaturul. Kullaturul oli väga palju kulda ja hinnad kõrged, sest nii väikseid kette, kui meil müüakse, seal lihtsalt ei olnud :) Vanalinn väga ilus. Igal pool demonstreeritakse araabia kultuuri, ajalugu ja kombeid ning seda kõike tasuta. Käisime maja muuseumis, kooli muuseumis – super kogemus. Araabia inimesed väga sõbralikud. Võib-olla veidi häirivad vaid India poisid tänaval, kes tahavad sulle müüa copy handbäge ja watches. Aga araablased on SUPER! Tagasi tulime üle jõe puu paadiga. Hind 1 Dh ehk 3,2 eek. Kaameliga sain ka sõita 20 Dh eest, mis oli väga erakordne kogemus, kaameli taltsutaja muudkui laulis araabia keeles ja väga lõbus oli :). Dubais olles tundsin end väga rahulikult, keegi ei luninud jootraha ja kõik olid ausad ning sõbralikud. Inglise keelega sai ka väga hästi hakkama. Õhtul jalutasime Dubai Shoping Mall-i, mis algul tundus lähedal, kuid lõpuks oli väga kaugel, vähemalt jala minnes. See asus kõige kõrgema hoone kõrval. Tagasi tulime taksoga, hind alla 20 Rs, täpselt ei mäleta.

28. märts (pühapäev) magasime kaua ja siirdusime Dubai Outlet Mall-i, mis asus linnast väljas, taksoga 30 min sõitu, hind 45 Dh. Uskumatud hinnad ja väga lahe keskus. Shoppasin nii kuis jaksasin :)

29. märts (esmaspäev) käisime kaubanduskeskustes. Kahe esimesega läksime alt, need olid väga väikesed. Tegime ära oma check-in-i Ethiadi peakontoris ja andsime ära kohvrid ning siirdusime ostukeskusesse, kus oli suusamägi sees. Väga lahe keskus :) Pärast sealt taksoga jällegi tagasi Ethiadi peakontorisse, kust buss viis meid Abu Dhabi lennujaama, kust meie lend 2:15 öösel väljus. Münhenisse saabusime hommikul ning siis kupatati meid kinnisest tsoonist välja ning meil tuli 8 h aega veeta avatud tsoonis. Poode oli vähe ja megakallid asjad olid, seega otsustasin veeta aja pingil magades :) Münheni linna peale ei saanud minna, sest mul olid rihmikud ja vaid dressipluus seljas ja seal oli sooja kuskil 10 kraadi vaid :) Viimane lend oli Estonian Air-iga. Check-in-i sai teha alles 1,5 h enne lennu väljumist, siis saime ka kinnisele alale, kus samuti ei olnud mitte midagi teha, mõned poed olid, aga megakallid jällegi. Ostsin tavalise mineraalvee, mis maksis 3,2 eurot. Estonian Air võttis meid vastu albiino lennukiga, st mingi valge lennuk, millele hiljem selgus oli kõhu alla küljele kirjutatud ka ESTONIAN AIR. Enamik reisijaid olid hämmingus, et mis lennuk see selline on. Ka seest oli see suhteliselt vana ja logu, aga Tallinnasse lendas ilusti välja :)
Tallinnas võttis meid vastu 6 kraadi sooja, mis võrreldes Dubai 35 kraadiga oli nagu põhjanaba. :) Esimese mõttena igatsesin juba Dubaisse tagasi. See on maa, kuhu kindlasti läheks tagasi!